پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

221- معرفی کتاب - بانو با سگ ملوس

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ق.ظ

این مجموعه شامل 12 داستان کوتاه روسی است

داستان نخست، بیان‌گر تکبر و کوتاه فکری رؤسا (چاق‌ها) و حقارت و خوش خدمتی زیردستان (لاغرها) است

داستان دیگر به پدیده‌ی چاپلوسی در جامعه اشاره دارد

در داستان 'ماسک' فساد اخلاقی سرمایه‌داران و سکوت دیگران نسبت به این امر بازگو شده است

و سرانجام در داستان 'بانو با سگ ملوس' عشق در دل دو قهرمان داستان، آرزوی زندگی هدف‌دار را برمی‌انگیزد

چخوف آنا سرگه یونا را تنها با چند کلمه توصیف می کند: میانه بالا، مو طلایی، با سگی سفید

و این زن پاک و فروتن و محبوب که هیچ چیز قابل توجه زیاد در ظاهر او وجود ندارد، محبوب گروروف است

۹۴/۰۶/۱۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

کتاب

نظرات (۲)

نمی دونم چرا با داستان های روسی ارتباط برقرار نمی کنم! شاید چون معمولا غمگین هستن...نه کارای چخوف خوندم نه کافکا نه داستایوفسکی......خوبه با تو اعصابش داری از اینا بخونی
پاسخ:
نه بابا! منم اعصاب رمان ندارم
کادوی تولدم بودن این کتاب
مجبور شدم بخونم
دیدم بد نیست
گفتم معرفیش کنم
این همون‌ه که یه بار عکسی از خودت در حال خواندن‌ش گذاشته بودی (جزئیات مکان و زمان‌ش هم یادم‌ه ها ولی به دلایل امنیتی توضیح بیش‌تر نمی‌دم :دی) :)
پاسخ:
آره
آفرین
همونه
شاید باورت نشه از همون موقع تا حالا درگیر خوندنش بودم و هر از گاهی چند صفحه ای میخوندم :))))