پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

219- آشنایی با خط میخی

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ب.ظ

دانلود فونت خط میخی


دعای داریوش - تخت جمشید

آوانوشت:

(1) ایـمـام = این (2) دَهـیـائـوم = کشور، سرزمین (3) اَهـورَ‌مَـزداهْ = اهورامزدا (4) پـاتـووْ = بپاید

(5) هَـچـا = از (6) هَـئـیـنـایـا = سپاه مهاجم، دشمن 

(7) هَـچـا = از (8) دوُشْ-یـارا = بد سال 

(9) هَـچـا = از (10) دْرَئـوگَـه = دروغ

۹۴/۰۶/۰۸
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

نظرات (۲۶)

اول!
ممنون بابتش:))
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۵ Bluish ‍‌ ‌ ‍‌
خیلی ممنون ^_^
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)
به به تشکر...انقدر به غلط املایی های من نخند:)))))))))
پاسخ:
میدونی شاد کردن دل مومن کلی چه قددددددر ثواب داره؟
والا
احساس میکنم کورسای بین المللی دارم میگذرونم! :دی
...

پاسخ:
اینا که چیزی نیست
بیچاره نیکولا که رشته اش همینه و صد تا خط و زبان باستانی باید یاد بگیره
چاکر شباهنگ :دی
چرا جاتو عوض کردی بالام ؟؟؟
پاسخ:
یه دلیلش همونیه که حدس میزنی
دلیل بعدیش نمیکشم فک کنم بیا در گوشم بگو
پاسخ:
تا جمعه صبر کن
میرم بخوابم
شب بخیر

سازمان سنجش خره!
دوشنبه است دیگه، چرا نتایجو نمیده خب...
ممنون از دعای خوبیت...ببینم نرم افزار بلاک تماس میشناسی که خوب باشه؟
پاسخ:
ای پی شو فقط میتونی فیلتر کنی که کامنت نذاره
اونم فقط برای بلاگ اسکای میشه نه جای دیگه
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۶ فانتالیزا هویجوریان
وای خدا خط میخی چقد اضافه کاری داره! :دی
پاسخ:
تازه این یه مدلشه
ینی مربوط به یه دوره تاریخیه
هر دوره و هر سلسله و هر منطقه میخی خاص خودشو داشت
میگم این خط میخی کاربردای دیگه هم میتونست داشته باشه
اون زمانایی که پسرا واسه دلبرشون نامه نگاری میکردن میتونستن بااین خط بنویسن :دی

پاسخ:
:))))))) من جای پسره بودم با یه دسته گل منظور و مفهوم رو می رسوندم 
تا اونجایی که در مورد خط پهلوی می‌دونم (خط بعد از میخی, پهلویه)
پهلوی چند نوع بوده
مثلا هام دبیره, همگانی بوده برای عموم مردم و انواع دیگه اش برای کتب دینی و دربار و اینا بوده
مرسی بابت ادرس:))))
پاسخ:
هووووووووووووف! بالاخره کامنتام رسید.
می‌دونی چند بار فرستادم؟!
والا
همین که زبون فارسی خودمو بلدم خدای رو شاکرم :)))
پاسخ:
اینارو وقتی می‌رفتم مدرسه یاد گرفتم
تازه من الان در حد یه بچه کلاس اول که فارسی یاد میگیره بلدم

شاید اگه الان تو این سن بودم حال و حوصله شو نداشتم (اتفاق یه کتاب زبان ترکی گرفتم, هر کاری می‌کنم بفهممش نمی‌فهمم, پیچیده نوشته)

نه نه منظورم تماس تلفن برای اندروید بود یادمه می گفتی یه نرم افزار نصب کردی که خوب بود روی گوشیت
پاسخ:
آهان...
پست 117 منظورته
http://nebula.blog.ir/post/117/post117
این نرم افزار بود
http://www.farsroid.com/go-sms-pro/
2 بار فرستاده بودی دیگه؟؟؟من امروزصبح دیدم
پاسخ:
چهار پنج بار! :(
بیا بگو ببینیم شام قبولی ارشد افتادیم؟؟
پاسخ:
آخ آخ
تو در جریان ارشدم نیستی انگار
ظاهراً باید دوباره برم رو منبر و تکرار مکررات :))))))

تا جمعه صبر کن میگم
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۱ دختر حــَوا :)
عه سلااااام :))))
فک کردم رفتی کلا آقا
همه کامنتات اومده بود ولی رفته بود تو هرزنامه! :||| خیلی یهویی دیدمشون.
مرسی واسه آدرس :)
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم

کامنت به اون با ارزشی رفته هرزنامه؟
نچ نچ نچ
اصن یکی نباید باشه جواب گو باشه (آیکون طلبکار بودن :دی)
مهندس کجایی نیستی
پاسخ:
خونه مامان بزرگم اینا بودم خب...
ای باباااااااااااااااا
یه روز نبودمااااااااا
سلام 

الان مثلا من میخوام یاد بگیرم. :)
چرا بعضی حروف رو نداره؟ مثل ق ژ ص ض ط ظ ع غ 
پاسخ:
سلام
چون این حروف از زبان عربی وارد زبان فارسی شده و زبان فارسی اینارو نداره و اگه کلمه ای اینارو داشته باشه فارسی نیست
البته زبان پهلوی دوره ساسانی ژ رو داره ها
بازم خوبه همت کردی و اینا رو خوندی :)
یادگیری چیزای جدید در حد توان و زمان موجود خوبه کلا
پاسخ:
:) بیشتر برام سرگرمی بودن تا یه علم و تخصص
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۶ فاطمه (خودکار بیک)
هی من به از خودم میپرسم که این وبلاگه چیه که من دنبالش کردم ؟!
خدایا من از این فازا نداشتم که ... اینو من کی دنبال کردم ... این از کجا اومده بار پروردگارا ... !؟
خدایا من دارم فراموشی میگیرم ... خدایا این شوخیو با من نکن ... خدایا وات د فاز اخه ؟!
بعد الان فهمیدم تویی !
هرچند پیامی به دست من نرسیده بود :))))
پاسخ:
:)))))
فکر کنم کامنتام همه شون رفتن قسمت هرزنامه نظراتت
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۹ فاطمه (خودکار بیک)
بعد اولشم که اومدم نفهمیدم اینجا همون جاس !
نشستم از اووووول دارم تراکتوری میخونم ... بعد میگم خدایا باز که داری شوخی میکنی ... اینا چرا انقد برای من اشنان !
بعد میگم ماهه رمضونه مگه ؟
بعد گفتم چرا دارن دوباره از سارا تشکر میکنن
بعد فهمیدم ارشیوه :|||||||||||
یه روزی خوب میشم ... 
شاید البته :)
پاسخ:
:))))))))))))))))
ینی رسماً ترکیدم از خنده :دی
سلام
رفتم ثبت کنم آدرستو دیدم قبلا ثبت کردم ولی نمیدونستم این تویی و یادم هم نیومد که چه کامنتی گذاشتی!

پاسخ:
سلام
پنج شش بار کامنت گذاشتم قربونت برم!!!
فکر کنم همه شون رفتن بخش هرزنامه
اونجارم یه چکی بکن 
عه... آره کلی کامنت از طرف تو توی هرزنامم بود... چرا؟!! 
:|
پاسخ:
هعی...
اگه بلاگفا بود میگفتم خره, حیف که بلاگه
سلام! سحابی تون مبارک! 
خوندن این خط ها حتماً خیلی سخته! ولی خیلی متمدن 
بودن هاااا !  من یکم در مورد خط میخی خوندم  اممممم 
فک کنم راز بیشتر این ترجمه ها رو از کتیبه روزت گرفتن! 
آها اون کلمه پرثوه تو پست پایین هم اسم یکی از اقوام 
اشکانی بوده ! 
پاسخ:
سلام
:)
اوهوم اسم یه قوم بوده
سخت که هست ولی اگه علاقه نداشته باشی شیرین نیست
البته خوندنشون از نسخه های خرچنگ قورباغه 
پزشکا که راحت تره :) 
رفتم داروخونه یواش گفتم چ چ چ چه جور اینو 
میخونه!؟؟؟! آقاهه شنید :)!!!
پاسخ:
:)))))

خط میخی!!!! جالبه، خوبه آدم وقت بذاره یاد بگیره... چه اشکالی داره...!هو؟؟؟
الان مثلا یک مطلب به زبون خط میخی بدم بهت ترجمه مکنی برام؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخ!
آورین خوشم اومد شب امتان حسابان یاد گرفتی، درود بر شرفت!


پاسخ:
:)))))
نکته اینجاست که نوشته هایی که به این زبانها هستن در حد یه تیکه سنگن و چند تا کتیبه است که همه شون ترجمه شدن


دلایل زیادی برای این تغییرات بنیادین داشتم
تا جمعه صبر کن
توضیح میدم :دی
دعای داریوش چقدر خوبه ، کاش اینقدر دروغ گفتن عادی نمیشد!

خیلی خیلی ممنون بابت آدرس
پاسخ:
:)
خوش آمدید