پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

لپ‌تاپم موس‌های دیگه رو می‌شناسه، اینو نه. ویندوزم هشته. این موس رو لپ‌تاپ برادرم هم نمی‌شناسه. ویندوز اون دهه. کامپیوتر خونه هم نمی‌شناسدش. ویندوزش هفته. البته به‌نظرم موس سالمه. چون اون چراغ قرمزش روشن میشه وقتی وصل میشه به لپ‌تاپ و کامپیوتر. و سیستم می‌فهمه که یه چیزی بهش وصله، ولی تشخیص نمی‌ده چیه. دیشب کلی با تنظیمات درایورها وررفتم و بالاخره شناخت. ولی وقتی بردم وصل کردم به لپ‌تاپ برادرم اونجا نشناخت. بعد دیگه وقتی برگشتم لپ‌تاپ منم نشناخت.

در صورت تمایل به هم‌فکری و یافتن راه‌حل، از تجربه‌های خودتون بگید نه که لینک بدید که اینجا اینو نوشته. چون که خودم عبارت How to Fix Unknown USB device (Device Descriptor Request Failed) in Windows رو جست‌وجو کردم و راه‌هایی که پیشنهاد داده بود رو امتحان کردم. ضمن اینکه من کلاً با موس کار نمی‌کنم و الان لنگ موس نیستم، فقط می‌خوام بدونم چرا. دوستدار دانایی‌ام :|

فرضیۀ فعلیم هم اینه که موس مشکل داره.



یه کشف بی‌ربط یهویی: پرینتر و کامپیوتر و بلندگوهاش به یه سیم‌سیار محافظ‌دار وصله و تو اتاق منه. نمی‌دونم از کی، ولی تا پارسال هر موقع اتاقم ساکت بود، یه سوت ممتد رو حس می‌کردم. البته باید دقت می‌کردم که بشنومش ولی بعد که می‌شنیدم دیگه نمی‌تونستم نشنوم. کشف کرده بودم که صدا از سمت کامپیوتره و یه بار وقتی اون سیم‌سیار (سه‌راهی هم می‌گن ولی مال ما پنج‌راهیه!) رو خاموش کردم (کلید آن و آف داره) قطع شد صدا. از اون به بعد دیگه همیشه خاموشش می‌کردم و برای شارژ گوشی و کارای دیگه از اون پنج‌راهی! استفاده نمی‌کردم. چون تا روشنش می‌کردم سوته رو می‌شنیدم. و جالبه مامان و بابا نمی‌شنیدن. برادرم ولی می‌شنید. یه بار مهمون داشتیم؛ از مهمان‌ها خواستم اونا هم گوش بدن. حدوداً چهل‌پنجاه‌ساله بودن و اونا هم نشنیدن و نتیجه گرفتم که فرکانس این سوت یه‌جوریه که میانسال‌ها و کهنسال‌ها نمی‌شنون. البته هنوز روی کودکان و جوانان امتحان نکردم. اگه این گروه سنی هم نشنون، لابد فقط من و برادرم این قابلیت رو داریم :|

امروز برای اینکه موس مذکور رو روی کامپیوتر هم امتحان کنم محافظو روشن کردم که کامپیوترو روشن کنم. در کمال ناباوری صدای سوتو نشنیدم. بعد که خواستم کیسو روشن کنم دیدم روشن نمیشه. اتصالات رو چک کردم و متوجه شدم کیس از عقب خاموشه. از اون قسمت که کلید آن و آف داره. کلیدشو زدم و هنوز از جلو (با اون کلید گرد که فشار می‌دی) روشنش نکرده بودم که باز اون سوته رو شنیدم. و خب معلوم شد سوت از کیس بود نه سیم‌سیار محافظ. ینی کیس وقتی از عقب روشنه، حتی اگه از جلو خاموش باشه هم سوت می‌زنه. پس می‌تونم کیسو با اون کلید پشتی خاموش کنم و سیم‌سیارو روشن بذارم و ازش برای کارای دیگه هم استفاده کنم. هر چند هنوز نفهمیدم دلیل سوت چیه. منشأش رو می‌دونم، دلیلشو نه. سوتشم سوت معمولی نیست که همه بشنون و این موضوع تحقیقاتمو پیچیده می‌کنه.

یه مشکل عجیب هم با پرینتر دارم. وقتی سیمش به برق وصله هر چند ساعت یه بار از خودش صدای پرینت درمیاره. مثلاً نصفه‌شب می‌بینی یهو داره آروغ می‌زنه :)) کار خاصی هم نمی‌کنه ها، فقط صداست. ینی از توش کاغذ و اینا در نمیاد بیرون. قدیما یه فرضیه داشتم که هر موقع کلید چراغ دستشویی رو می‌زنیم این‌جوری می‌شه ولی بعداً این فرضیه رد شد و گفتم لابد از تنظیمات داخلیشه که هر چند ساعت یه بار روشن و خاموش میشه. البته هیچ وقت فرصت نکردم ساعتاشو یادداشت کنم و توالیشو پیدا کنم. راه‌حلی که به ذهنم رسیده بود این بود که سیمشو دربیارم و هر موقع کار می‌کنم وصلش کنم. اینم گفتم بنویسم شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد :|

۰۰/۰۱/۰۴
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

بابا

سؤال

مامان

نظرات (۱۳)

۰۴ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۱۰ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

usb موس لقی نمی زنه؟ من هر وقت خوب جاگیر نمیشه این پیغام رو میده و البته وقتایی که جریان میکشم از usb   برا روشن کردن دیواسی مداری چیزی .

قبلنا یه سه راهی داشتیم ولی اون از کلیدش که یه لامپ کوچیک توشه صدا می داد.

پرینتر رو برخورد نکردم :| پرینترهای لیزری بهتره خاموش باشن چون یه هیتر داخلی داره که برا ذوب کردن پودر ازش استفاده میکنه و برق استفاده می کنه.

پاسخ:
موس، ظاهرش سالمه. خیلی باهاش کار نکردیم که خراب و فرسوده بشه.
والا پرینترمون نمی‌دونم لیزریه یا جوهرافشان :| مشکیه جوهرش.  Canon MF3200. 

تجربهٔ من می‌گه صدای سوت مال بلندگوئه. خاموشش کن یا از برق بکش ببین بازم صدا رو می‌شنوی یا نه.

پاسخ:
نه بلندگوها قطعه. مطمئن شدم از کیسه ولی از کجاش نمی‌دونم
۰۴ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۴۴ نیمچه مهندس ...

برای مشکل موس با اون کدی که داده من سرچ کردم،میگه باید درایور رو آپدیت کنی.از اونجایی که میگی موس استفاده نمیکنی شاید خیلی وقته اینجوریه.به نظرم یا درایور موست درست نصب نیست یا این موس قدیمی شده و کارخونه ش دیگه ازش نمیسازه و لذا نرم افزار هم نداشته که آپدیت کنه.(البته اگه مثل من کلا آپدیت هایت رو نبسته باشی تا هیچی عوض نشه و همین جوری بمونه)

فرضیه ات در مورد صدای سوت رو قبول دارم.گاهی تلویزیون رو بابام روشن میذاره ولی روی هیچ کانالی نیس و صفحه سیاهه.اوایل کلی دنبال صدا میگشتم و والدین نمیشنیدن و برادرم میشنید.الان دیگه مستقیم میرم سراغ تلویزیون و شارژرهای تو پریز.خب کیس رو باز کن ببین چیه.

در مورد پرینتر من بی سوادم.حالا یا پرینتر ما از همون اول مشکل داشته و من فکر میکنم بلد نیستم یا واقعا بلد نیستم.

پاسخ:
این موس درایور نده. روی جعبه‌ش نوشته بدون نیاز به نصب و این صحبتا.
قدیمی نیست. مدلش genius dx-110 هست.
در مورد آپدیت هم هر هفته همۀ برنامه‌های گوشی و ویندوز لپ‌تاپمو به‌روزرسانی می‌کنم. 

من انقدر دل و رودۀ پرینترو درآوردم و اشراف دارم بهش که تو خوابگاه هر موقع پرینتر مشکل داشت من می‌رفتم درستش می‌کردم. کیس رو ولی خیلی وقته باز نکردم یادم نیست چی به چیه توش.

سلام

من یک مشکل تقریبا مشابه با پرینتر داشتم یعنی بعد از مدتی، وقتی پرینتر را به لپتاپ وصل می‌کردم، لپتاپ آن را نمی‌شناخت، به نظرم علت این اتفاق هم چی بود؟ این بود که به دفعات فراوان کابل پرینتر را از یو اس بی لپتاپ کشیده و مجدد وصل می‌کردم یعنی سیستم لپتاپ خودش به طور خودکار این امر را نشانه‌ای از اتصال ناموفق تشخیص داده و آن را یک باگ فرض کرده و نسبت به آن بی‌تفاوت شده بود. برای حل این موضوع چیکار کردم؟ درایور پرینتر را کامل پاک کردم و مجددا نصبش کردم.

حالا اگر در همان بخش درایور مد نظر، قابلیت uninstall هست، این کار را انجام بدهید و مجدد دستگاه را متصل کنید. این کار را برای موس هم شاید بشود انجام داد.

البته الان هم کابل پرینتر را از یو اس بی لپتاپ میکشم ولی حواسم هست که هم موقع کشیدن خاموش باشه و هم موقع وصل کردن تا به سیستم شوک وارد نشه.

ببخشید طولانی شد و امیدوارم مفید باشد.

پاسخ:
سلام
این کارو انجام دادم ولی نشد. 
من هیچ وقت خاموش نمی‌کنم موقع قطع و وصل. تا حالا هم مشکلی از این بابت پیش نیومده.
۰۴ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۲ شارمین امیریان

سلام.

در مورد قسمت اول پست، حس کردم داری همه تقصیرات رو میندازی گردن لپتاپها و کامپیوترتون! 😅

 

در مورد قسمت دوم، حس خانه ارواح کامپیوتری و اداری بهم دست داد!🤦‍♀️😅

پاسخ:
سلام
دقتت خوبه. یه وقت می‌بینی آدم یه‌جوری می‌نویسه که برداشت مخاطب اینه که طرف نمی‌تونه و بلد نیست. من یه‌جوری نوشتم که انگار تقصیر جهان و موجوداته و مشکل من نیست :)) واقعاً هم مشکل من نبود :دی

حدودا یک ساله هارد اکسترنالم به لپ تاپم وصل نمیشه بعد از اینکه اون راه حل هایی که توی نت بود رو امتحان کردم و نشد دادم لپ تاپم رو سرویس کنن و باز هم وصل نشد و هنوزم نمیشه. ولی من حسو حال اینکه بشینم عیبش رو پیدا کنم ندارم...

ولی هفته قبل یهویی گوشیم دیگه وای فای خونه رو نشناخت. چون گوشیم همش دستمه کلی سایت ایرانی و خارجی خوندم و همه راه حل ها رو امتحان کردم وصل نشد، اخر سر فرداش خودش تصمیم گرفت دوباره وصل شه!!

پاسخ:
هاردت درایوری چیزی نداره نصب کنی که بشناسدش؟

آی من حال می کنم باهات، ای حال می کنم😂

فکر کنم بار دومه که بهت میگم، تو یه منتها الیه پارخطی من یکی دیگه ش

پاسخ:
خوبه حالا حال می‌کنی. معمولاً دو سر طیفیا رو مخ همن

قطعه یعنی به برق وصل نیست؟ اشتباه کردم نوشتم یا خاموش کن یا از برق بکش، بعدا یادم اومد فقط باید از برق کشیده بشه تا درست شه. بلندگوی من این مشکل رو داشت.

پاسخ:
بلندگو به پریز هم وصل نیست. چون ازش استفاده نمی‌کنیم. اون سوت رو وقتی کیس رو روشن کردم شنیدم. قبلاً هم چون کیس با روشن شدن محافظ روشن می‌شد، فکر می‌کردم صدا از محافظه. ولی از کیس بود.

خب پس هیچی. من آخرین بار که کیسم مشکل پیدا کرده بود، یه طرف بدنشو کلا باز کردم درآوردم که خنک شه و دیگه مشکلی نداشت. البته صدای سوت نمی‌داد😅

پاسخ:
حالا جالبه من به چشم مشکلی که قصد حلشو داشته باشم نگاه نمی‌کنم به سوتش. فقط دلیلشو می‌خوام بدونم.
ما سالی سه چهار ساعتم از کیس و کامپیوتر استفاده نمی‌کنیم. برای همین آزارمون نمی‌ده. همیشه خاموشه بیچاره. 
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۱۰:۳۶ °○ ‌‌‌‌‌‌‌‌نرگس

از وقتی یادم می‌آد پرینتر ما هم همینجوری بوده. تنها اقداممونم از برق کشیدنه :|

پاسخ:
دیشب روشنش کردم یه چیزی پرینت کنم. دیگه خاموشش نکردم. صبح ساعت 7:46 و 9:18 از خودش صدای پرینت درآورد.

+ 10:52 هم اعلام حضور کرد.

سلام

در مورد موس به نظرم احتمالاً یکی از رشته سیم‌های داخلی سیم موس قطع شده یا حداقل فطع و وصل میشه.

در مورد سوت هم که با روشن شدن کلید پشتی فعال میشه، مشکل ناشی از پاور سیستمه. یعنی از اثرات مغناطیسی سیم پیچی پاور باید باشه.

در مورد پرینتر هم، منم قبلا یه پرینتر داشتم همینجوری بود، هر از گاهی اعلام حضور می‌کرد.

 

پاسخ:
سلام
باید سر فرصت بازشون کنم ببینم توشون چه خبره
آره امرور صبح دو بار اعلام حضور کرد. 
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۴۹ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

پرینتر شما لیزری هست .

اون هم که می‌فرمایید جوهر نیست، یه نوع پلاستیک مخصوص هست که با حرارت ذوب می‌شن دقیقا مثل پلاستیک، خودم باهاش مدار چاپی می‌زنم با اتو.🙂

 

پاسخ:
آهان. من از وقتی چشم باز کردم فقط همین یه نوع پرینتر رو دیدم. پرینتر خوابگاه هم از اینا بود. انواع دیگه‌ش نمی‌دونم چجوری کار می‌کنه. این توش یه پودره که هر چند وقت یه بار می‌بریم می‌دیم پرش می‌کنن
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۲۰ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

آره پودره، آموزش شارژ پودر تو اینترنت هست خودتون می‌تونید پودر بخرید شارژ کنید، فقط کمی کثیف کاری داره،

به نظر این اعلام حضورش یه نوع حضور غیاب از اعضاء پرینتر محسوب می‌شه، و دیفالت برنامه پرینتر هست 

یه پرینتر رنگی لیزری تو مغازه داریم اون هم اینجوری بیدار می‌شه همه چی رو چک می‌کنه بعد دوباره می‌گیره می‌خوابه. شاید چیزی تو منوش باشه ،بشه با اون تنظیم کرد.البته شاید.

پاسخ:
نه دیگه من ترجیح می‌دم همون سالی یه بار ببرم بیرون شارژ کنم تا اینکه خودم بخرم کثیف‌کاری کنم.
زمانشم آخه سر ساعت مشخصی نیست بگم برنامه‌ریزی کردن. هردمبیله.