پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

اون یازده‌تا سؤال که جوابشون رمز عکس و فیلم کارنامه و دفاع بود یادتونه؟ مثلاً پرسیده بودم تعداد بیسکویت‌های فوندو تو هر بسته چندتاست؟ کافی بود کنترل اف رو بزنید و فوندو رو تو وبلاگم جست‌وجو کنید. لابه‌لای پستام در موردش گفته بودم قبلاً. امروز استادمون با یه نوع جست‌وجوی پیشرفته آشنامون کرد که بعد یا قبل یا بین حروف کلیدواژه، علامت ستاره، علامت سؤال یا علامت دلار می‌زنی و نتایجی که حاصل میشه یه کم وسیع‌تره. وسیع‌تر ینی اینکه مثلاً تو دنبال مراد بگردی و علاوه بر مراد، مرادی و مرادپور و مرادزاده و مرداد رو هم پیدا کنی :)) اسم این علامتا رو نمی‌دونسم و می‌خواستم بدونم آیا بازم از اینا هست یا نه. و چون استادمون موقع جست‌وجو سریع یه چندتا کلمه رو با این روش جست‌وجو کرد و رد شد، می‌خواستم برم دنبالش و قواعدشونو دقیق‌تر بدونم. تو گوگل نوشتم symbol * $ ؟ ولی متوجه منظورم نشد. نوشتم advanced search و این کاراکترها رو هم زدم. ولی بازم چیزی دستگیرم نشد. بی‌خیال جست‌وجوی انگلیسی شدم و فارسی نوشتم علامت ستاره * علامت سوال ? علامت $. روی اولین نتیجۀ فارسی کلیک کردم و سرمو انداختم پایین رفتم تو :)) دیدم در رابطه با این علامت‌ها و روش جست‌وجو کلی اطلاعات با مثال و عکس ارائه کرده. اسمشونم نوشته بود Wildcard character. گفتم حالا برای اینکه یادم نره، نتیجه و خلاصۀ تحقیقاتمو به جزوه‌م اضافه کنم که اونجا هم داشته باشمشون. مثالاشو کپی کردم به جزوه‌م: رهبر*. نتایج شامل رهبر یا رهبر و یک یا چند حرف بعد از آن است، مثلاً رهبر، رهبری، رهبران. امام?. نتایج شامل امام و یک حرف دیگر است. مثلاً امامی، امامت، امامَش. بعد دستمو گذاشتم زیر چونه‌م و به فکر فرورفتم و از خودم پرسیدم این چرا مثالاش ولایتمدارانه‌طوره؟ لابد نویسنده‌ش پیرو ولایت فقیه بوده دیگه. چطور تو توی مثالت میگی مراد و مرادی، اونم نوشته رهبر و امام. برگشتم ببینم این مطلبو کی نوشته و کجاست اصلاً اونجا. با بهت و حیرت و وای من اینجا چی کار می‌کنم گویان صحنه رو با نیشی تا بناگوش باز ترک کردم و اومدم این تجربۀ ناب رو باهاتون به اشتراک بذارم :)) :|

+ سایت مذکور: https://farsi.khamenei.ir/help-content?id=16817


۹۹/۰۹/۲۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

استاد شماره 21

نظرات (۱۶)

۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۱:۳۰ گیسو کمند

برای سرچ کردن یه همچین سوژه و مطالبی بیشتر اوقات گوگل خنگ میزنه. یوتیوب بهتر منظور آدم رو میفهمه سیستم سرچش وسیعتره کافیه یه کلمه بنویسی کللللی نتیجه میاره. دفعه ی بعد یوتیوب رو امتحان کن. البته اینم بگم که نتابج بیشتر انگلیسی میاد فعالیت فارسی زبانها به شدت کمه توی یوتیوب.

پاسخ:
آخه همون ابتدای گشتنم اسمشونو نمی‌دونستم. نمی‌دونستم چی رو جست‌وجو کنم. بعدشم خب من دنبال متن و مطلب بودم. یوتیوب مگه فیلم نیست؟
۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۳:۱۶ گیسو کمند

ببین من همیشه این کار رو میکنماون چیزی رو که میخوام به انگلیسی مینویسمش. مثلاً استادت گفته که علامتهایی هستن که سرچ رو پیشرفته تر یا وسیعتر میکنن. پس مینویسیم  $ * wild search with . من همین رو تو قسمت جستجوی یوتیوب نوشتم و ویدئو های خوبی اومد. اما اینکه متن هم میخوایم خب میشه خودمون ویدئو رو ببینیم و هر چیزی رو که یاد گرفتیم بنویسیم ، بعضی کانالها هم توی قسمت جعبه ی توضیحات(  description box) زیر خود ویدئو توضیحاتی مینویسن. امیدوارم توضیحم واضح و مفید باشه :)

پاسخ:
متوجه شدم. من زیاد از یوتیوب استفاده نمی‌کنم. چون فیلتره هی باید فیلترشکن روشن کنم. با این توضیحات، جای به‌دردبخوری به‌نظر می‌رسه. این هفته باید وس‌ویور! کار کنم. از یوتیوب شروع می‌کنم به جست‌وجو ببینم چی داره.

ما که به عنوان خواننده‌ی متن انتظار غافلگیری داشتیم ولی برای شما توی اون لحظه باید غافلگیری جالبی بوده باشه.

 

+ این نکته‌ها خیلی مهم هستن. توی آزمون استخدامی هم ازشون سوال میاد :| 

پاسخ:
اولین بارم بود سایتو به قدومم متبرک می‌کردم :))

یوتیوب همچین فیلتر خفنی هم نیست من که بدون مشکل باز میکنم گهگاهی برای ورود فیلتر شکن رو اجرا میکنم بعد از ورود فیلتر شکن قطع میکنم و بازم کار میکنه 

البته من DNS خودم دستی وارد کردم روی خودکار نیست 

خدمات اینترنت هم الان شاتل قبلا پارس آنلاین هیچکدوم مشکلی نداشتم وصل میشد به راحتی

 

و یوتیوب دنیای عجیبیه (از شیر مرغ تا جون آدمی زاد که میگن همه رو داره) و البته هر چیزی که بخواید  حتما یه فرد  هندی هست که درباره اون موضوع و آموزشش فیلم ساخته باشه

پاسخ:
بلد نیستم این DNS رو.
برای من همیشه فیلتر بوده و همیشه هم از خودم می‌پرسیدم چرا فیلترش کردن :| ما از فن‌آوا ترافیک می‌گیریم.

+ من یه بار کلی دنبال یه فیلم هندی گشتم که توش آمیتاباچان هست و یه دختره هست که آشپزی بلد نیست و باهم ازدواج کردن و دختره داره نیمرو درست می‌کنه و گند می‌زنه به آشپزخونه. خیلی گشتم. ولی فکر کنم فیلمو پیدا نکردم همه‌شو ببینم. همین یه سکانس آشپزخونه رو دیدم ازش و اسمشو نمی‌دونم. تو یوتیوب پیدا می‌شه؟ :))
۲۲ آذر ۹۹ ، ۲۳:۵۵ 1 بنده ی خدا

خب نمیدونم فیلترشکن چی داری رو لپ تاپت ولی توصیه ی من به همه hoxx vpn عه که به عنوان یه افزونه نصب میشه روی مرورگر و خیلی سبک و وصل بشوعه.فقطم صفحات وبت رو با پروکسی وصل میکنه و کلا چیز خوبیه. 

پاسخ:
آره دقیقاً همینو دارم. 

اره پیدا میشه احتمالا ولی راحت‌ترش اینه سرچ کنید امیتا پاچان بعد داخل  فیلماش نگاه کنید 

https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03SyVUnYlar5GUNj-bTdiGNL_eboQ:1607805364838&q=amitabh+bachchan+movies+and+tv+shows&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFmLXz9U3KMmyVIIxtFSzk630C1LzC3JSgVRRcX6eVUmZbnFGfnmxbmJeim5ufllmavEiVpXE3MySxKQMhaTE5IzkjMQ8BYiMAlCRQkmZAlgHAKnAgwpiAAAA&sa=X&ved=2ahUKEwjF_I3dpcntAhXHl54KHZn5AEIQzTooATBeegQILhAC&biw=1536&bih=722

 

اگه اینجا پیدا نکردید دیگه یه جوری به مفهوم خواستتون رو به گوگل بفهمونید میاره

 

 

 

و این هم نحوه فهموندن من به گوگل لینک یوتیوب داد بهم الان اون قسمت اشپزخونه رو دیدم

https://www.youtube.com/watch?v=V0j9-ie3j8Y

پاسخ:
:))))))))))))) آره همین بود

فقط حواستون باشه یوتیوب الگوریتم  جذب مخاطبش عین بقیه شبکه‌های اجتماعی اولی رو که دیدین ده تا دیگه پیشنهاد داده سعی  کنید غرق نشین داخل مطالبش

 بعد استفاده ازش سریع خارج شین:))

الان که میتونین همچی ازش یاد بگیرید 

پاسخ:
خدا رو شکر مقاومتم در برابر جذب خوبه (زیاده) :))
۲۳ آذر ۹۹ ، ۰۸:۰۶ هیـ ‌‌‌ـچ

یادش بخیر زمانی که کلاس کامپیوتر می‌رفتم همه چیزش رو بلد بودم و عملاً می‌رفتم تا ساعتام پر شه و بتونم آزمون بدم و مدرکشو بگیرم ولی اون وسط تنها چیزی که بلد نبودم و اون‌جا یاد گرفتم همین سرچ پیشرفته بود.

یاد باد! :)

پاسخ:
منم یه زمانی فکرش به سرم افتاده بود مدرکشو بگیرم. جایی به درد می‌خوره؟
۲۳ آذر ۹۹ ، ۰۸:۰۷ شلغم لبو زاده

خب باید اعتراف کنم من اینجا از پستای تو و پرسش و پاسخت با بقیه بچه ها کلی چیز میز یاد گرفتم و تو اون چند تا کارگاه صب تا ظهری دانشگاه فقط داشته‌م وقتمو تلف میکردم

خدا سایه پست نویس و کامنت گذاران رو پایدار نگه داره

(غیر مستقیم بر دست و پای بلورینش بوسه میزند‌.)

پاسخ:
حالا که خوشتون اومده وقت برنامه رو بیشتر می‌کنم
۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۷ هیـ ‌‌‌ـچ

اگه صرفاً مدرک عمومیش رو بگیری نهایت به درد تدریسی چیزی بخوره با ساعتی چندرغاز حقوق اما اگه تخصصی داشته باشی (مثل برنامه‌نویسی) تا گردن میری تو ظرف عسل!

پاسخ:
حس می‌کنم به‌شدت لازمه الان برنامه‌نویسی بلد باشم. تلفیق زبان‌شناسی و برنامه‌نویسی می‌تونه منو تا همون گردن فروکنه تو ظرف شیرعسل :دی
۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۶:۴۶ بانوچـه ⠀

یه زمانی یاد گرفته بودم سرچ با عکس رو ولی اونم یادم رفت

پاسخ:
اگه منظورت Search Google with an image instead of text هست، اینجاست:

وای گوگل گاهی وقتا خیلی خنگ میشه. مخصوصاً وقتی از این جور کاراکترها رو سرچ می‌کنم، یا مثلا یه عبارت ریاضی می‌نویسم براش.

 

دیشب یهو ریتم یه آهنگ خارجی افتاده بود توی ذهنم ولی اسمش یادم نبود و یه سری عبارت نامفهوم یادم مونده بود. بیست جور سرچ کردم تا بالاخره پیداش شد. یه سری وقتا هم پیش میاد که چندیدن روز سرچ می‌کنم به نتیجه نمی‌رسم و اصن شک می‌کنم اون آهنگ/موضوع/سایت که دنبالشم وجود خارجی داشته یا توی خواب بهش رسیدم :دی.

 

آممم... ولی این کاراکترا که گذاشتید، به نظر نمی‌رسه برای گوگل مفهوم باشه. یعنی اون سایت خامنه‌ای‌دات‌آی‌آر برای بخش جستجوی خودش این کاراکترها رو درنظر گرفته و مثلا توی گوگل سرچ کنیم، این قاعده‌ها رو رعایت نمی‌کنه. بستگی داره اون نرم‌افزاری که می‌خواهیم چیزی رو داخلش سرچ کنیم چه کاراکترهای خاصی برای خودش تعریف کرده باشه.

 

+ اینم اون آهنگه که دیشب یافتمش :))

https://www.youtube.com/watch?v=7yh9i0PAjck

پاسخ:
من دقیقاً همین سه‌تا رو باهم جست‌وجو کردم. باهم‌آییشون هم مهم بود. چون تنهایی ممکنه یه معنی دیگه داشته باشن ولی باهم یه گروه خاصی تشکیل می‌دن با یه کارکرد خاص.

+ ریتمشو دوست داشتم. دارم تصور می‌کنم چیا سرچ کردی و چه نتایجی تحویلت داده که تهش رسیدی به این. متوجه میشی چی میگه؟ فنلاندی بود دیگه؟ :|
لباسشونم جالب بود برام.

در زمینه یادگیری برنامه نویسی اگر کلاس رفتنی شدین یا برای یادگیری برنامه‌ای ریختین  لطفا رسما اعلام کنین لااقل از تجاربتون تو این راه استفاده کنیم. باتشکر!

:)

پاسخ:
فعلاً گزینۀ پایتون روی میزه ولی فرصت نکردم نزدیکش بشم. ++C رو هم که از ده سال پیش یه چیزایی یادمه ولی بعیده الان به دردم بخوره. باید با این بچه‌های زبان‌شناسی رایانشی ارتباط بگیرم. 

آره فنلاندیه. و نه متوجه نمی‌شم چی میگه :). یعنی فنلاندی که نمی‌فهمم، ترجمه‌اش رو خوندم فقط. توی بچگی سی‌دی‌های کارتونی که داشتیم توی تیتراژشون این ملودی رو داشتند، اینجوری شد که یه مدت پیش رسیده بودم به آهنگه ولی باز یادم رفته بود اسمشو.

 

جهت رفع کنجکاوی: آخرین عبارتی که سرچ کردم و رسیدم بهش این بود D:

a cappella fast song "tapput"

پاسخ:
شما نسل جدید سی‌دی داشتین ما نوار کاست :))
۲۴ آذر ۹۹ ، ۱۱:۳۰ بانوچـه ⠀

اره همین مرسیییی

۲۹ آذر ۹۹ ، ۱۶:۲۰ نیمچه مهندس ...

https://b2n.ir/297806

اینو دیدی؟

من بلد بودم ولی چیزای بیشتری هم یاد گرفتم.

پاسخ:
چه جالب! ممنون :)