پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

۱۴۸۱- سؤال فنی (ویرایش اطلاعات)

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ب.ظ

این سؤال و مشکل، جدید نیست و عجله‌ای ندارم به پاسخش برسم. ولی دوست دارم پاسخشو پیدا کنم. و دلیل اینکه تا حالا اینجا به اشتراکش نذاشتم که باهم روش فکر کنیم این بود که دلم نمی‌خواست سؤال وارد حاشیه بشه و به بیراهه بره و از بحث اصلی خارج بشیم. الانم که دارم مطرحش می‌کنم خواهشم اینه که اگه جوابشو می‌دونید راهنماییم کنید و اگه نه که من از سکوتتون ناراحت نمی‌شم. صورت مسئله رو هم پاک نکنید :دی

مشکل اینه که نمی‌تونم اطلاعات ثبت‌ناممو تو سایپا ویرایش کنم و مشروح مشکل اینه که بابا چند وقت پیش تصمیم گرفت برای من و برادرم ماشین بخره. من گفتم فعلاً لازم ندارم و جایی نمی‌رم. در واقع جایی رو ندارم که برم. ماشین برادرمو وقتی داشت می‌خرید خودم مراحل ثبت‌نامشو انجام دادم و قرعه‌کشی و اینا نداشت. ثبت‌نام کردیم و پولو دادیم و چند ماه دیگه ماشینو گرفتیم. این ماجرا تموم شد و گذشت. نوبت خرید ماشین برای من که شد (البته همچنان جایی رو ندارم برم :|)، نمی‌دونم حالا چون تقاضا زیاد بود یا چی، که هر کی ثبت‌نام می‌کرد، اول قرعه‌کشی می‌کردن و بعد اگه انتخاب میشد، می‌تونست پولو واریز کنه. و قانونشم اینه که کسی که ماشین به اسمش هست نمی‌تونه یه ماشین دیگه بخره. اون شب که بابا بهم گفت ثبت‌نام کنم، چون به اسم خودش ماشین داشت قرار شد اطلاعات خودمو وارد کنم. کد ملی و شمارۀ گواهینامه و شمارۀ شبا و یه همچین چیزایی خواسته بودن. منم اینا رو وارد کردم و تو اون قسمت که باید شمارۀ موبایل می‌نوشتیم شمارۀ بابا رو نوشتم. دقیقاً یادم نیست چون وقت و حوصلۀ تماس و پیگیری نداشتم این کارو کردم یا چی. هر چی رو هم که وارد می‌کردم اخطار می‌داد که بعداً امکان ویرایش نداریا. منم می‌گفتم باشه حالا کی خواست ویرایش کنه. تموم شد و من اطلاعاتو وارد کردم و ثبت شد. دوباره پیام داد که دیگه اجازه نداری ویرایش کنیا. گفتم باشه بابا چند بار می‌گی؟ بعد که خواستم ماشینو انتخاب کنم، باید گزینه‌های قراردادو تیک می‌زدم. گزینه‌ها چی بودن؟ اینکه مثلاً من تعهد می‌دم تا حالا ماشین نخریدم و تعهد می‌دم گواهینامه دارم و این شمارۀ گواهینامۀ خودمه و کلی تعهد دیگه و تهشم اینکه این شمارۀ تلفن همراه به اسم خودمه :| خب از اونجایی که شمارۀ بابا رو داده بودم، رفتم ویرایش کنم و شمارۀ خودمو بدم. رفتم و دیدم میگه مگه صد بار بهت نگفتم نمی‌تونی ویرایش کنی اینجا رو؟ و نذاشت ویرایش کنم. منم چون نمی‌خواستم تعهد دروغکی بدم منصرف شدم و رفتم از ایران‌خودرو ثبت‌نام کنم. که البته تو قرعه‌کشیش انتخاب نشدم و چند ماهه تلاش می‌کنم و همچنان انتخاب نمی‌شم. چراکه برای هر ماشین چهارصد نفر اسم می‌نویسن و اینا یه نفرو می‌تونن انتخاب کنن. این سری تو پیش‌فروش آذرماه، گفتم بذار قرعه‌کشی سایپا رو هم امتحان کنم. گفتم لابد اطلاعاتی که چند ماه پیش دادم یادش رفته و مجدداً می‌تونم اطلاعات جدید بدم. ولی متأسفانه همون اطلاعات رو ذخیره کرده بود و امکان ویرایش هم نداشت :| منم مجبور شدم الکی اون گزینۀ این شماره به اسم خودم هست رو هم بزنم و ثبت‌نام بکنم. ولی تهش اخطار داده بود که اگه بفهمیم یکی از این گزینه‌ها رو دروغ گفتی قرارداد کأن لَم یَکُن میشه و فسخ میشه و نمی‌تونی ادعایی داشته باشی. هر چی هم تلاش کردم با پشتیبانی تماس بگیرم جواب ندادن و هی از این داخلی منتقل شدم به اون داخلی و تهش نفهمیدم چجوری ویرایش کنم اطلاعاتمو. اصلاً بر فرض من این سیم‌کارتو واگذار کردم، فروختم، گم شده، یا حالا به هر دلیلی شماره‌مو عوض کردم. چرا نمی‌تونم تغییرش بدم خب؟ لابد براشون مهمه که تو قرارداد و گزینه‌های تعهد اینو آوردن که صاحب سیم‌کارت خودت باشی دیگه. اگه مهمه، اگه تو قرعه‌کشی اسمم دربیاد، اگه ماشینو بگیرم و بفهمن شمارۀ خودم نیست کأن لم چی چی میشه قرارداد؟ اینجا کسی تا حالا سعی کرده اطلاعاتشو ویرایش کنه؟ یا خودش و اطرافیانش با اطلاعات اشتباه ماشین خریده باشن؟ :| 

۹۹/۰۹/۱۹
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)

امید

بابا

نظرات (۹)

۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۳:۴۱ محسن رحمانی

سلام 

چرا اینقدر به خودتون دردسر میدید برید سیم کارت پدر رو به نام خودتون بزنید .

پاسخ:
سلام. اون وقت پدر که همین شماره‌شو طی این بیست سال به صد جا داده و تعهد داده که این شماره به نام خودمه چی کار کنه؟ :|
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۱۷ محسن رحمانی

ببینید پیجی رو که ثبت نام کردید میتونید حذف کنید وازنو بسازید.

پاسخ:
گفتم که نمیشه. نام کاربری توی این سایت، کد ملیه. وقتی کد ملیم ثبت شده، دیگه حذف نمیشه. نه خودش ویرایش میشه نه اطلاعاتی که همراه کد ملی ثبت کردم.
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۲۷ محسن رحمانی

میتونید ویرایش کنید اطلاعات اصلی مشتری  نمیشه ولی اطلاعات مثل مشخصات و شماره تلفن از طریق ویرایش پروفایل میشه .

پاسخ:
تلفن همراه جزو اطلاعات اصلیه :|
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۴۴ محسن رحمانی

خودتون اینجا رو بخونید

https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-4/444969-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7

پاسخ:
تلفن همراه جزو اطلاعات اصلیه و نمیشه. اونی که اینجا گفته تلفن خونه هست. تلفن خونه رو میشه.

کاش بعضیا تا یه آشی دیدن سریع نخود نشن بپرن توش. و اصرار هم داشته باشن جنس نخود من خوبه :|

 

# بله با توام به خودت بگیر!

# سختته انقد تو همه‌چی اظهارنظر نکنی؟

# باید حتما با بی‌احترامی و دلخوری بلاکت کنه تا بفهمی کامنتات خاطرشو مکدر میکنه؟

پاسخ:
نیمهٔ پر لیوان اینه که چند نفر هم خصوصی پیام دادن و گفتن اونا هم این مشکلو داشتن و راهنماییم کردن که برم نمایندگی و از اونجا حضوری ویرایش کنم. نیمهٔ پر لیوانو ببین [برای آرامش اعصابش لیوان پنجم آب را سر می‌کشد].
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۵۲ محسن رحمانی

اتفاقا میشه چون من همین الان وارد شدم ودشدم که میشه قسمت ویرایش پروفایل .

پاسخ:
پس به‌نظرتون چرا سایت موقع ثبت شماره مدام اخطار می‌داد که قابل ویرایش نیست؟
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۴:۵۸ محسن رحمانی

ببینید حتی وقتی هم قبل از انتخاب خودرو هم بعد که وارد میشید میتونید مشخصات رو تغییر داد.

پاسخ:
من دیگه حرفی ندارم :|
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۵:۰۷ محسن رحمانی

بله متوجه شدم ولی موقعه ای که خودرو انتخاب میکنید میتونید مشخصات رو درست کنید .

پاسخ:
نمیشهههههههه. باید حتماً اسکرین‌شات بگیرم تا باور کنید شمارهٔ موبایل قابل ویرایش نیست؟!

جواب مشکلت رو که فهمیدی شباهنگ. به نظرم کامنتا رو ببندی برا هممون بهتره. این وقت و انرژی که برای کامنتای  این پست صرف میکنی میرن و برنمیگردن. اعصابتم که خراب شن، نه ترمیم میشن و نه میتوز میکنن و تموم شده رفته. به اندازه کافی پنج ساله نوروناتو داغون کردی. نکن دیگه. اسکار صبر ایوب رو همینجا بهت میدم و میرم 

(یه پارچ آب هم برات گذاشتم اون گوشه اگه لازم بود برای نوشیدن و تسلط به خودت)

پاسخ:
حالا اگه جز رفتن به نمایندگی و درخواست حضوری، کسی راه‌حل دیگه‌ای که قبلاً خودش یا اطرافیانش تجربه‌ش کردن داشت پیام خصوصی بذاره.
ختم جلسه رو اعلام می‌کنم :|
ممنون از همراهی همگی :))