پیچند

فصل پنجم

پیچند

فصل پنجم

پیچند

And the end of all our exploring will be to arrive where we started
پیچند معادل فارسی تورنادو است.

آخرین نظرات
آنچه گذشت

عید تا عید ۷ (رمز: ت*********) واسه همه زنگ زدنام مرسی

سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۱ ق.ظ

بازم از اوضاع دانشگاه‌هامون بگم براتون.

رفته بودم سایت یکی از همین دانشگاه‌ها قسمت گزارش تراکنش هزینهٔ مصاحبه. شمارهٔ شناسنامه و داوطلبیمو خواست. وارد کردم و رفتم تو یه قسمتی که دیدم شمارهٔ شناسنامه و کد ملی و کد داوطلبی و شمارۀ پرونده و همهٔ اطلاعات شخصی افرادو توش نوشتن و نشونم میدن. ینی اگه یه ذره بی‌شعور بودم می‌تونستم کارنامهٔ دانشجوها، درصداشون و حتی از بخش ثبت‌نام، آدرس خونه و شمارۀ تلفن و کل اطلاعاتشونو بردارم. و اگه یه کم بیشتر بی‌شعور بودم می‌تونستم رزومه‌شونو بررسی کنم ببینم مقاله چی دارن و تزشون چیه و معرفی‌نامه‌هاشون از کیه و حتی می‌تونستم برم از فرم صلاحیت عمومی، اسم و شمارهٔ دوستان صمیمیشونو بردارم. یه فرم هست اسمش صلاحیت عمومیه. اونجا اسم و آدرس دوستای صمیمی آدمو می‌خوان. و من به اون فرم‌ها هم دسترسی داشتم. و هر بار چقدر به مسئولین فحش می‌دم بابت این فرم و پرسیدن اسامی دوستان صمیمی. چون واقعیت اینه که من تو این دنیا هیچ دوست صمیمی و نزدیکی ندارم. کسی که همۀ اسرارم یا بخش اعظمش رو بدونه ندارم و خودم هم دوست صمیمی کسی نیستم. شب بود. دیگه ثبت‌نام نکردم و پولو واریز نکردم که صبح زنگ بزنم دانشگاه بپرسم چرا اطلاعات شخصی دانشجوها رو عمومی کردن. 

صبح قبل از اینکه زنگ بزنم گفتم یه بار دیگه هم چک کنم سایتو با گوشیم. دیدم همهٔ اون اطلاعات ارزشمند رو برداشته‌ن فقط آمار چپ‌دست‌ها رو نگه‌داشتن. تازه نگفتن کی چپ‌دسته ها. فقط نوشتن از ۱۵ پسری که تاکنون پولشونو واریز کردن ۲ تاشون چپ‌دست هستن، از ۲۴ تا دختری هم که برای مصاحبه ثبت‌نام کردن ۲ تاشون چپ‌دست هستن. نمی‌دونم این چپ‌دست بودنو چرا باید تو قسمت گزارش تراکنش مالی می‌نوشتن ولی خب همین که به اشتباهشون پی برده بودن جای شکر داشت. ولی ملت هنوز هم می‌تونستن شکایت کنن بابت لو رفتن اطلاعاتشون.

اما از اونجایی که من اگه به یه چیزی گیر بدم ولکنش نیستم، و کلاً آدم پیگیری‌ام، یه بار دیگه هم با لپ‌تاپ چک کردم سایتو. و متوجه شدم هنوز اطلاعات شخصی دانشجوها رو بهم نشون میده. زنگ زدم دانشگاه و قضیه رو گفتم. باورشون نمی‌شد. گفتم این شمارۀ شناسنامهٔ من، اینم شمارۀ پرونده‌م. همین الان با اطلاعات من وارد شید ببینید چی می‌بینم. وارد شدن و دیدن اطلاعات همه رو نشون میده. گفتم ممکنه ملت ازتون شکایت کنن. کلی تشکر کردن ازم. و از اونجایی که اطلاعات دانشجوها دستم بود، یه بارم با اطلاعات اونا وارد بخش گزارش تراکنش شدم و در کمال شگفتی دیدم برای اونا فقط اسم و اطلاعات خودشونو نشون میده. پس چرا من می‌تونستم اطلاعات همه رو ببینم؟

با هشتگِ ول‌کنم_به_باگ_سایتشون_اتصالی_کرده به پیگیریم ادامه دادم و از اون لیستی که دستم بود یکیو پیدا کردم به اسم میم الف که تراکنشش ناموفق بود. وقتی اطلاعات اونو وارد کردم دیدم برای اونم اسم و آدرس و اطلاعات همه رو نشون میده. و فهمیدم قضیه چیه. دوباره زنگ زدم دانشگاه و به آقاهه گفتم من همونی‌ام که چند دقیقه پیش تماس گرفته بودم. گفتم باگ سیستمتونو پیدا کردم. سیستم شما برای اونایی که پرداختشون موفق بوده فقط اطلاعات خودشونو نشون میده، ولی برای اونایی که مثل من هنوز پرداخت نکردن یا مثل آقای میم الف که تراکنششون ناموفق بوده اطلاعات همه رو نشون میده. تعجب کرد و دوباره کلی تشکر کرد و شک ندارم تو دلش گفت بابت همهٔ پیگیری‌هات مرسی.

حالا اون تعداد چپ‌دستا چی بود صبح که با گوشی رفتم سایت دیدم؟ اونم کشف کردم. صبح خوابالود بودم و رقم آخر شمارهٔ پرونده‌مو اشتباه وارد کرده بودم. اون وقت به جای اینکه بهم بگه اطلاعات وارد شده غلطه، تعداد ثبت‌نامی‌ها و تعداد چپ‌دستا رو نشونم داده بود. دوباره با چند تا شمارهٔ الکی وارد سیستم شدم دیدم آره برای شماره‌های الکی تعداد ثبت‌نامی‌ها و چپ‌دستا رو نشون میده فقط. با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، ساعاتی بعد بالاخره سیستمشون درست شد و منم با طیب خاطر پولو واریز کردم. ولی خدایی صد تومن برای چهار تا سؤال و جواب خیلیه. جا داشت مسئولین دانشگاه، به‌عنوان تقدیر و تشکر رایگان ازم مصاحبه بگیرن. یا یه چیزی دستی بهم بدن. بالاخره باگ سیستمشونو کشف کردم و این همه زنگ زدم راهکار ارائه دادم.

#واسه_همه_پیگیریات_مرسی

#واسه_همه_زنگ_زدنات_مرسی

۹۸/۰۵/۲۲
پیچند (تورنادو، دُردانهٔ سابق، شباهنگ اسبق)